u mnie raz po zalaniu wycieraczki nie chcialy sie wylaczyc, wtedy dopiero zaczalem zauwazac to tykanie, po naprawieniu jeszcze jakis czas "slyszalem" a teraz juz nie zwracam uwagi na przerywacz.
z O1 na O2 - czy warto zmieniać???
Zwiń
X
-
z O1 na O2 - czy warto zmieniać???
Jeżdżę O1 1.9TDI 110KM ASV z 2001r. już ponad 2 lata. Jeżeli chodzi o eksploatację codzienną to nie mogę na autko narzekać.
Do tej pory zrobiłem zaledwie 11 tys. km a rzeczy, który przy niej robiłem, to takie podstawowe: wymiana kpl. rozrząd (po kupnie), kpl. hamulce, płyny, filtry, nowe opony itp.
Zamierzam jeszcze trochę jeździć tym autkiem (ok 1 rok do 1,5 roku) ale już powoli obserwuję ogłoszenia i ceny O2.
W tej chwili jeżeli bym zmieniał auto to pewnie na O2 z ok 2005-6 roku, no i w TDI.
Parę dni temu rozmawiałem z jednym mechanikiem, który powiedział, że O2 są dużo bardziej awaryjne, a i naprawy+części są droższe. Powiedział, że jeżeli moje autko się spisuje, to nie warto się spieszyć ze zmianą.
Pewnie jeżeli chodzi o wygląd, komfort jazdy oraz częściowo wyposażenie (ja mam dosyć bogatą wersję Elegance), to będzie na duży plus dla O2.
Chodzi mi głównie o porównanie awaryjności i kosztów napraw...czy warto zmieniać...?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Z tego co Ci moge pomóc odnośnie kosztów.
1. Gumy stabilizatora w O1 - cena 20zł/kpl/
w O2 występują tylko z drążkiem - kretyńskie rozwiązanie. Szukam własnie gdzieś tanio jakiegoś rozwiązania tego problemu.
2. Przeguby w O1 4x4 - 220zl za sztukę - Lobro.
w O2 cena za ori 580zł.
Na szczęście zawiecha w obu autach podobna kosztowo ze wskazaniem na O1. W O1 jest remont wahacza za 150zł. W O2 za 250zł.
Komfort w O2 chyba przez lepsze stołki 2x lepszy jak w O1 - gdzie siedzenia powinny być fabrycznie zastępowane pniakami drewnianymi. Wreszcie mnie plery nie napieprz....
:diabelski_usmiech*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
-
a jak wygląda awaryjność silników TDI w O2 i ich podzespołów takich jak pompa, wtryski, turbina. Jak to wygląda na tle tych części w O1???
Słyszałem, że w O2 lepszy jest w tej kwestii silnik 1.9 niż 2.0strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kmicioW O1 jest remont wahacza za 150zł. W O2 za 250zł.
Gumki na stabilizator przeciez mozna kupic osobno 1K0 511 327 AP, AQ, AR, AS w zaleznosci od wersji. ~21zl x2
Obejma 1K0 511 439 E 26zl x2, nowa sruba N 106 447 01 2zlx2
To sa wszytsko oryginalne czesci przy wahaczu wstawione lepsze gumy tylne w konsole, wiadomo mozna wlozyc zamienniki tansze za 9zl i wymieniac dwa razy do roku jak opony :twisted: Dokladnie tyle przejechaly w OI tulne tuleje wahacza jak wsadzilem najdrozsze zamienniki jakie mieli w sklepie :lol: Na tych od TT zapomnialem ze tam sie cos dzieje.
Tak wiec dokladnie jak w OI, ceny chyba identyczne.
Komentarz
-
-
Wszystko zalezy ile planujesz wydać na autko. JA ostatnio miałem raki sam dylemat. Rozmawialem, przed kupnem, ze znajomym mechanikiem, i stwierdział że 01 i 02 za duzo się miedzy sobą nie różnią, poza wyglądem i dodaniem elektroniki.
Szukałem Octavii 2005-2007 do 35tys. Ostatecznie kupiłem 01 z 2005 za 19tyś. 02 z tego rocznika stoi za około 30tyś.
Wybór należy do Ciebie.Moja Skodzinka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34434
Komentarz
-
-
Pewnie gdybym teraz miał zmienić na O2 to szukał bym taką 2005-2006 rok, TDI, do ok 36000zł.
Raczej nie zmieniał bym na młodszą O1 bo to bez sensu według mnie...wolałbym już wtedy zostawić sobie dłużej swoją O1 jeżeli mi się dobrze spisuje.
Ideą zmiany samochodu jest dla mnie zmiana na auto nowsze i bardziej nowoczesne w wyglądzie, wyposażeniu i technologicznie.
Kupując swoją O1 zakładałem jeździć ok 3 lat, no i jeszcze mi zostało 1,5 roku. Czy za ten czas zmienię...nie wiem. Na pewno nie będzie to wcześniej ja 1,5 roku.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpDo tej pory zrobiłem zaledwie 11 tys. km a rzeczy, który przy niej robiłem, to takie podstawowe: wymiana kpl. rozrząd (po kupnie), kpl. hamulce, płyny, filtry, nowe opony itp.
Co do różnicy np: OI tylni belka wleczona skrętna , a w OII wielowachacz , komfort na pewno lepszy ale na pewno :!: mniej wytrzymały na polskich warunkach drogowych co do eksploatacji wielowachacza muszą wypowiedzieć się koledze bo ja go nie miałem.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Wg, mnie wiadomo, że jak coś nowocześniejsze, to lepsze (większy komfort ogólnie, lepsze rozwiązania). Ale i ewentualne naprawy droższe. Coś za coś.
Jenak O2 bije na głowę O1, o czym sie przekonałem jeżdżąc czasem O2:
- cichsza
- o wieeeeele wygodniejsze fotele.
Przynajmniej dla tyłka i pleców naprawdę warto!!!!!pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Ja również zastanowie się w przyszłości nad kupnem O2. Ciekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu. Jest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
Zastanawiam się który z silnkiów TDI w O2 zbiera najlepsze opinie. Ten o mocy 140KM wydaje się naprawde interesujący. Co możecie o nim powiedzieć?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawelslxCiekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłuZamieszczone przez pawelslxJest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
[ Dodano: Pon 26 Kwi, 10 11:18 ]
Zamieszczone przez Piotrek-PiłaRozmawialem, przed kupnem, ze znajomym mechanikiem, i stwierdział że 01 i 02 za duzo się miedzy sobą nie różnią, poza wyglądem i dodaniem elektroniki.
O II to:
- inna płyta podłogowa
- Inne zawieszenie
- inne silniki
- inny rodzaj instalacji elektrycznej (w O I tradycyjna w O II szyna CAN)
- inne podzespoły
To 2 zupełnie różne auta które łaczy TYLKO nazwa modelu.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Moje odczucie jest takie O2 jest dużo bardziej komfortowa i rozbudowana. Jeżeli cenimy komfort, a auto ma śmigać na trasie to moim zdaniem raczej O1 odpada (ciasny głośny i niewygodny w trasie)
Natomiast O1 ma tą zaletę że wszystko jest proste i tanie. Taki "osiołek" który nigdy nie powie nie, zawsze zapali wjedzie wszędzie i nie sprawia problemów w eksploatacji.
Myślę że ciężko tutaj wyszukać złoty środek, wszystko zależy od tego do czego auto ma być używane i od indywidualny preferencji kierownika :szeroki_usmiechSzlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawelslxCiekawi mnie jaka jest różnica między O1 i O2 pod względem miejsca wewnątrz, zwłaszcza z tyłu.
Zamieszczone przez pawelslxJest tyle samo czy może O2 jest już znacznie przestronniejsza?
Zamieszczone przez phrixO2 jest dużo bardziej komfortowa
Zamieszczone przez phrixNatomiast O1 ma tą zaletę że wszystko jest proste i tanie. Taki "osiołek" który nigdy nie powie nie, zawsze zapali wjedzie wszędzie i nie sprawia problemów w eksploatacji.
Zamieszczone przez phrixMyślę że ciężko tutaj wyszukać złoty środek,pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Gumki na stabilizator przeciez mozna kupic osobno 1K0 511 327 AP, AQ, AR, AS w zaleznosci od wersji. ~21zl x2
Cholercia... muszę to zrobić bo się już zużyły gumy na drążku.*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
-
kmicio, Wczoraj wieczorem sprawdzilem i faktycznie racja, to sa numery tylu, a nie przodu ops: Wtedy cos tego nie zauwazylem. Przod w calosci.
A co do rozbieralnosci, to:
3 jest wymienialna jak widac, tak samo jak 2-ka ktora juz opanowalismy.
Kwestia jak to zdemontowac i co wsadzic na ich miejsce. Te z tylu nie beda pasowac na 1005 bo stabilizator ma mniejsza srednice.
Komentarz
-
Komentarz